2021. aug 15.

Vigyázz!!! - Ellophatják a Facebook profilodat (is)

írta: BIZA
Vigyázz!!! - Ellophatják a Facebook profilodat (is)

A végére egy kis Facebook-os csavarral


Egy új átverésben a Facebook nevében hívják fel a céges profilok adminjainak figyelmét egy állítólagos hibára. Azzal fenyegetőzik a szöveg, hogy felfüggesztik a címzett profilt, mert megsértette az ÁSZF-et.
fb_scam0.jpg
Lassan megtanulnak magyarul a csalók, de az ékezetes betűkészletük még gagyi.


Azonban ez egy ordas nagy kamu. Pontosabban adathalász támadás.


A link mögött egy hamisított FB bejelentkező oldal van, ahol várják az értő olvasást mellőzők felhasználó nevét és jelszavát. Aki itt megadja, az elbúcsúzhat a fiókjától egy időre - és valószínűleg komoly pénzügyi zsarolás fog következni.

fb_scam1.jpg
A webcímet itt könnyű azonosítani, azonban mobilról ez nem látszik.

Aki ilyet kapott, jelentse a FB-nak a csalást, és semmiképpen ne kattintson a linkre, mert rosszul védett számítógép esetén még vírusfertőzést is kaphat az oldaltól!
Gondosan olvassuk mindig el a szöveget, és legyünk mindig gyanakvóak.
Ha már megtörtént a baj, kérjük szakember segítségét!


A dupla leszúrt Rittberger esete a Facebook felhasználóvédelmi megoldásaival


Miután kiderítettem a csalást, jelentettem a FB-nak, és megírtam róla a gyors anyagot, hogy vállalkozótársaink ne fussanak bele egy maflásba, gondoltam rádobok egy kis pénzt, hogy olyan is lássa, aki nem követ/ismer.

Azonban ez a FB annyira védi a felhasználóit a csalástól, hogy a benne szereplő képek miatt nem engedte a hirdetést megjelenni. Így aztán az a zseniális dolog történt, hogy a csalók oldala működhet zavartalanul, én meg örülhetek, hogy legalább a profilomat nem tiltották le.

fb_scamblock.jpg
Bár kértem rá felülvizsgálatot, az eredmény borítékolható.

Hogy a bánatba hívjam fel az emberek figyelmét, és mutassam be hitelesen a csalást, ha nem tehetem ki képben, amivel találkozni fog!?

Na ezt hívom én a vélemény- és szólásszabadság korlátozásának.

Mutassam azt is, mi lett a csalás bejelentésével? Íme:

fb_scam4.jpg

Non plusz ultra: szerettem volna legalább az általam is ismert mintegy 50 cégnek felhívni a figyelmét a csalásra, de a FB volt szíves letiltani a Messenger üzeneteket is számukra. Bravó! 
Szerintem elmondhatjuk, hogy ha mi magunk nem vagyunk elég felkészültek, a FB biztosan nem fog minket megvédeni a csalóktól - ugyanis alkalmatlan rá.

Vigyázzatok magatokra!

Szólj hozzá